skip to Main Content
+36 20 991 7272 revierik@gmail.com

Segítség, le akarom állítani az állandó agyalásom!

Mindenütt ott akarunk lenni

A mai világban mindig mindenben részt akarunk venni, mindig mindenhol ott akarunk lenni, mindent azonnal és gyorsan szeretnénk.  A nagy rohanásban sokszor észre sem vesszük, hogy a napokon, az éveken, sőt az életünkön is átszaladunk, és a nagy sietségben nem tudjuk megélni mélységeiben életünk jelentős eseményeit. Pedig, néha nem árt pihenőt tartanunk, szabadságot kivennünk. Érdemes lelassítani, szétnézni, és megengedni, önmagának, hogy jelen legyen saját életében. Adjon időt magának, hogy megélje mindazt, amiért itt van, amiért küzd, amit szeretne. Magunk mögött kell hagynunk harcainkat, agyalásainkat is.

Miért fontos a jelenben lenni?

Azért hasznos a jelenben élni, mert sem a múlton való rágódás, sem pedig a jövővel kapcsolatos aggódás nem hatékony problémamegoldási eszköz. Mivel a jelenben él, ezért egyedül a jelenére lehet hatással. A múlt eseményein töprengeni vagy a jövő miatt aggódni hiábavaló időveszteség, energiapazarlás. Mindig az adott pillanat megélése hozza meg a megoldást a problémákra. Kizárólag a jelenben tudunk egy olyan erőhöz, élményhez kapcsolódni, mely megmutatja számunkra az utat. Ha elengedi az aggodalmait, melyek a múlthoz kötik, megszabadul a jövővel kapcsolatos félelmeitől is, akkor megérkezik a jelenbe, és élvezni tudja majd az éppen megélt pillanatokat. Hogyan élheti meg a pillanatot?

Hogyan élheti meg a pillanatot?
1. Részletek megfigyelése ítéletek nélkül

A legegyszerűbb módszer, ha elkezdünk figyelni a részletekre. Megfigyelhetjük például a légzésünket, hallgathatjuk a hangokat, magunkba szívhatjuk az illatokat, melyek körülvesznek minket. De összpontosíthatunk a testi érzeteinkre is: például mikor mosogatunk, figyeljük meg, milyen érzés, ahogy bőrünkön a meleg víz lassan végigfolyik. A találkozások is jó lehetőséget kínálnak a részletek megfigyelésére. Nézzük meg, mit visel a másik, hallgassuk, ahogyan beszél hozzánk, figyeljük meg, milyen a hangja, a tekintete, a lehelete, ami felénk árad. Lehetőleg ne ítéljünk meg közben semmit, csak engedjük meg magunknak, hogy ott legyünk, fogadjuk be, amit érzékelünk, ítéletmentesen. Ez nem lesz egyszerű, hiszen az ego mindent meg akar majd ítélni. Ilyenkor nyugodtan hagyjuk, hogy ezek a gondolatok jöjjenek-menjenek, ne ragadjunk le náluk.

2. Jógagyakorlatok

Általában a jóga, de különösen a következő ászana a megadásról szól. Arról a felemelő érzésről, hogy megadom magam az életnek, a pillanatnak.  A gyakorlat végzése közben, megnyugvást, a helyzet elfogadását érezzük. A pózt addig tartsuk ki, amíg tudjuk. Érdemes a gyakorlat idejét fokozatosan 5 percre növelni. Aki nem jógázik rendszeresen, az ászanát tanárral végezze, a sérülések elkerülése végett.

Szupta Vadzsrászana végzése:
Térdelő helyzetből indítjuk a gyakorlatot, majd a lábaink közé ülünk, úgy, hogy a lábfejek a combok mellé kerüljenek. Ha ez nehézkes, akkor helyezzünk egy kispárnát a far alá. Tegyük az egyik könyökünket a földre, utána a másikat is, majd feküdjünk a hátunkra. Ha tudjuk, nyújtsuk ki a karjainkat, miközben törzsünk a talajon fekszik. Ha bármikor a gyakorlat során fájdalmat érzünk, hagyjuk abba! Lehetőség van arra is, hogy csak addig hajoljunk hátra, ameddig bírunk, ilyenkor nem kell hogy érintsük a talajt.

3. Meditáció

Interneten rengeteg meditáció található. Van, akinek ez a módszer beválik, a meditáció elindítja az igazi önismeret felé, elvezeti a belső béke megtalálásához, lecsendesíti, elmélyíti gondolatait. Előfordulhat azonban, hogy valaki – élete egy időszakában – bármely okból képtelen meditálni. Ilyenkor ezt fogadjuk el, és nézzünk más feladatokat. Ilyen tevékenység lehet például a sport, mely bárki számára elérhető, hatékony segítség.

Javasolt könyv:
John Teasdale, Mark Williams, Zindel Segal: Tudatos jelenlét a gyakorlatban

Back To Top