skip to Main Content
+36 20 991 7272 revierik@gmail.com

Mit tud nyújtani egy mentálhigiénés szakember?

mentálhigiénés szakember nem betegségek kezelésével foglalkozik, azonban képes felismerni a kezelés során pszichés betegségre utaló jeleket. ilyen esetben klinikai szakpszichológushoz vagy pszichiáterhez irányítja ügyfelét – ez egyben kötelessége is. A mentálhigiéné nem terápia, de annak is kiválóan lehet kiegészítője. A mentálhigiénés szakember partnerként, segítőként viszonyul a klienshez, annak tudására, belső erőforrásaira alapoz, a találkozások sokkal inkább támogató, konzultatív, tanácsadás jellegűek, melyben fontos, hogy a kliens és segítője együtt találják meg a megoldást.

Miben, mikor segít a mentálhigiénés tanácsadás?

Különböző állapotok, élethelyzetek vannak, amik javítására felkészült és hatékony eszközökkel rendelkezik a mentálhigiénés szakember. Ha az alábbi felsorolásban Ön felismeri saját probléma-körét, érdemes hozzá fordulnia.

Problematikus állapotok:

  • Önbizalom hiánya;
  • önismeret hiánya;
  • halogatás;
  • kommunikációs problémák;
  • szociális szorongás, önértékelési problémák;
  • munkahelyi nehézségek: stressz, kiégés;
  • családi nehézségek miatti pszichés megterheltség.

Válsághelyzetek:

  • enyhébb krízis helyzetek;
  • válság, trauma, gyász;
  • nehéz döntési helyzetek, dilemmák: „Menjek vagy maradjak?”;
  • életvezetési nehézségek, elakadások: továbblépés szükségessége karrierben, párkapcsolatban;
  • párkapcsolati problémák, válás.

Kimondottan női és családvállalási helyzetek:

  • nőiesség megélése;
  • a befogadás női princípiumának elfogadása;
  • szülés után a csecsemő iránti valós és a társadalom által elvárt érzések különbségének feldolgozása;
  • a család szövetében keletkező első fejlődési krízis: az első gyermek érkezése;
  • ”Elég jó anya leszek-e?” – szorongás oldása;
  • gyász feldolgozása.

A fenti problémák megoldása, a felsorolt helyzeteken való átsegítés mellett a mentálhigiénés, személyi és életviteli tanácsadás a következő eredményeket is képes elérni – csak a leggyakoriabbakat említve:

  • a stressz-csökkenése,
  • az önbizalom növekedése,
  • az önismeret fejlődése,
  • a személyiség fejődése,
  • a kommunikáció asszertívvé tétele.

Forrás: NőiPálya.hu

Back To Top